فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان گفت: هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد تأسیس بسیج به فرمان امام راحل ٣۵٠٠ بسته معیشتی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی این فرماندهی بین نیازمندان و معسرین این شهرستان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۵۱
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از قوچان، سرهنگ پاسدار علی زرقانی اظهار کرد: بسیج یک الگوی مردمی بوده که در تمام عرصه‌ها حضور مؤثر و پررنگی را از خود نشان داده است و چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این شجره طیبه به فرمان امام راحل با شعار "بسیج امید ملت ایران" گرامی داشته می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه دو رویکرد اصلی در برنامه‌های هفته بسیج به‌عنوان اولویت و شاخص در نظر گرفته‌شده است، افزود: تجلیل از بسیجیان و نخبگان فعال در عرصه‌های جهادی، تربیتی و... به همراه توجه ویژه به مسئله امیدآفرینی و نشاط در میان مردم و جامعه از اولویت‌های اصلی این هفته به شمار می‌آید.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان با اشاره به تهیه ٣ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه نیازمندان و معسرین و توزیع آن هم‌زمان با هفته بسیج در این شهرستان توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بیان کرد: هر بسته غذایی به نام یک شهید نام‌گذاری شده و ارزش هرکدام حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که شامل مواد غذایی همچون برنج، روغن، مرغ، رب، حبوبات، ماکارونی و... می‌شود.

 زرقانی ادامه داد: بر اساس طرح جوانی جمعیت و توجه به ازدواج آسان، هم‌زمان با این هفته ۲۰ سری جهیزیه به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان میان زوجین توزیع می‌شود که شامل یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق‌گاز و... است.

 وی نشاط و پویایی را یکی از موضوعات مهم برای جامعه به‌ویژه بسیجیان و اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های ورزشی همچون فوتسال و والیبال در هفته بسیج برای این منظور دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از دو کارگاه خیاطی و ساخت درب اتوماتیک به همراه افتتاح پروژه‌های عمرانی و سه باب منزل مسکونی معسرین در منطقه مرزی باجگیران از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قوچان بابیان این مطلب که باید از ظرفیت علمی بسیجیان به‌ویژه نخبگان در تمام عرصه‌ها بهره برد، تصریح کرد: افتتاح مرکز رشد علمی و پژوهشی بسیج در دانشگاه صنعتی قوچان و آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی و برگزاری رویداد لیگ جت (سواد رسانه با محوریت جهاد تبیین) با حضور یک هزار دانش‌آموز در قالب ۲۰۶ تیم از برنامه‌های هفته بسیج در حوزه علمی محسوب می‌شود.

 زرقانی مطرح کرد: برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه و فضای مجازی توسط کانون بسیج رسانه با محوریت مشارکت حداکثری در انتخابات، پیاده‌روی عمومی، یادواره‌های شهدا، اکران فیلم‌های فرهنگی حوزه انقلاب، نشست‌های روشنگری و امیدآفرینی، اعزام تیم‌های پزشکی به روستاها، همایش دختران حاج‌قاسم از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان قوچان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار